معرفی کتاب بلندی‌های بادگیر از امیلی برونته

11
0

داستان عشق و خانواده، داستان کامیابی و ناکامی و داستان سرنوشت. بلندی های بادگیر ترجمه ای نارسا از کلمه اسکاتلندی (Wuthering Height) است. عمارتی که متعلق به خانواده ارنشاو بوده و نسل اندر نسل به فرزندان آنها می رسد تا جایی که هیث کلیف وارد خانواده می شود. اقای ارنشاو این پسر را در سفری که به لیورپول داشته یافته و آن را به عمارت خود می آورد و اسمش را هیث کلیف می گذارد. در ابتدا با هیث کلیف برخورد خوبی صورت نمیگیرد هیندلی پسر اقای ارنشاو با او بدرفتاری می کند اما اقای ارنشاو همواره طرف هیث کلیف را می گیرد و احساس می کند باید از او در مقابل سایر اعضا خانواده اش محافظت کند. این کار باعث گستاخ تر شدن هیث کلیف می شود. هیندلی که چهره واقعی هیث کلیف را دیده و از طرفی هرگز از حسادتش نسبت به او دست نکشیده بود پس از مرگ پدرش و تصاحب تمام املاک او هیث کلیف را مانند یک خدمتکار در خانه اش نگه می دارد.
کاترین، خواهر هیندلی اما برخورد متفاوت با او دارد. کاترین می داند هیث کلیف تا چه اندازه لوس است و از طرفی می داند که او یک کولی زاده است و نباید از او خواهش کرد بلکه باید به او دستور داد. کاترین و هیث کلیف به خوبی با یکدیگر اخت شده و دوستان خوبی برای یکدیگر می شوند تا جایی که هیث کلیف از زورگویی های هیندلی خسته شده و فرار می کند.
پس از شش ماه هیث کلیف باز می گردد. اینبار در قامت یک نجیب زاده ثروتمند و برای انتقام از خانواده ارنشاو. هیث کلیف میخواهد تمام املاک ارنشاو را تصاحب کند. شاید از این منظر بتوان او را یک نسخه پلید از کنتِ مونت کریستو دانست.
هیث کلیف به دیدار کاترین می رود. کاترین که در زمان غیبت هیث کلیف با ادگارد لینتون ازدواج کرده پس از دیدن هیث کلیف سر از پا نمی شناسد و مدام به دیدار وی می رود. اما دیدارهای ممتد هیث کلیف و کاترین باعث بروز حسادت در ادگارد می شود. هیث کلیف نیز برای گرفتن انتقام از ادگارد، با خواهر ادگارد ازدواج می کند. در کش و قوس های این مثلث عشقی کاترین مریض شده و پس از به دنیا آمدن دخترش از دنیا می رود. خواهر ادگارد نیز از دست هیث کلیف فرار کرده و پسرش را به دنیا می آورد.
ادامه داستان را خودتان بخوانید. اما در همین حد بدانید که اگر به دنبال یک داستان عاشقانه با روابط پیچیده و احساسات شاعرانه هستید. هرگز از خواندن این کتاب پشیمان نخواهید شد.

عضویت در خبرنامه !

Ahmad Sobhani
نوشته شده توسط

Ahmad Sobhani

فینسوف کیه؟
احمد سبحانی هستم، فارغ التحصیل کارشناسی مهندسی شیمی از دانشگاه فردوسی و ارشد MBA از دانشکده علوم اقتصادی تهران و خرده دستی هم به قلم دارم.
اینجا تجربیات و دانسته‌هام رو در زمینه‌های مختلف از فلسفه و اقتصاد تا سیاست و جامعه با شما به اشتراک میذارم. همینطور کتاب‌هایی که خوندم و فیلم‌هایی که دیدم رو با هم بررسی می‌کنیم.
گاهی هم داستان می‌نویسم که خوشحال میشم بخونید و در موردشون نظر بدید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

advanced-floating-content-close-btn